Betalning i vår webbshop: med faktura
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Billmate. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar.
Samtliga fakturor är av Truelife överlåtna till Billmate.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad.
Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.
Delbetalning
Genom vårt samarbete med Billmate AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst.
Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Betala med kort
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Billmate/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: Visa och MasterCard.
Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.
Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.
Ändra eller avbeställa order
För att ändra eller avbeställa en order måste du kontakta oss så snart som möjligt genom att ringa eller skicka en epost. Vi skickar normalt inom 1-2 dagar, så ändring eller avbeställning måste göras inom den tiden. Är ordern redan skickad har vi ej möjlighet att göra förändringar utan ordern kommer skickas efter hur den var beställd.
Ångerrätt & retur:
Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Ångerrätten börjar löpa den dag du tar emot varan. Du har rätt att öppna och undersöka produkten. Vid en eventuell retur är det dock viktigt att produkten returneras i gott skick d.v.s är ren, oskadad och i originalförpackning samt att lappar/etiketter och dylikt följer med.
Om du som konsument hanterat varan i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion förbehåller vi oss rätten att göra avdrag för varans värdeminskning.
Köparen står för kostnaden av returfrakt. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.
Eventuellt ånger av köp måste göras inom 14 dagar från att varorna är mottagna. Du har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera varan, men varan måste vara i obrukat skick för att kunna returneras.
Vid ångerköp, sker återbetalning av produktens pris när vi har fått tillbaka paketet.
Kunden svarar för frakten vid ångerköp.
Ej uthämtade försändelser
Vid utebliven uthämtning av försändelse debiteras kunden för tur och returfrakt samt en expeditionsavgift. Den totala summan som debiteras är 190 kr inkl. moms. Försändelser ligger normalt 14 dagar på uthämtningsstället innan det returneras till oss.
Återbetalningsgaranti
Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta oss så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. Vi tar emot din felanmälan och skickar dig en förfrankerad returblankett. Skicka tillbaka produkten i det skick som den mottogs med en felanmälan, så får du en felfri eller rätt vara skickad till dig. Den fellevererade varan skall vara i oanvänt och oskadat skick (om den inte skadats av frakten).
Vid eventuell leveransförsening, och du inte godkänner vår nya leveranstid, har du rätt att häva köpet. Har du förskottsbetalat och på grund av en leveransförsening orsakad av oss, vill häva köpet återbetalar vi pengarna inom 20 dagar.
Obs! Innan du returnerar defekt eller fellevererad vara måste du kontakta oss för att få reklamationen godkänd och returportot betalt.
Leveranstid & leveranssätt
Produkterna finns oftast i lager och leveranstiden är därför normalt 2–4 arbetsdagar inom Sverige.
I Sverige skickas varorna alltid med DHL. Om försändelsen skickas med paket, krävs legitimation vid uthämtning. Har du inte fått din beställning efter en vecka ska du kontakta oss.
Det är viktigt att korrekta uppgifter anges för aviseringen eftersom det annars kan leda till att beställningen skickas i retur till oss.
Åldersgräns
Om du är under 18 år måste målsman godkänna beställningen. Detta på grund av att omyndiga personer enligt svensk lag ej kan ingå avtal, och därmed heller inte ingå ett köpavtal.
Allmänna villkor
Samtliga produkter vi säljer är godkända att användas i Sverige. Alla produkter som säljs hos oss är endast ett komplement till råd från din läkare och/eller terapeut och är inte tänkt att på något sätt ersätta eventuell läkarundersökning eller behov läkarvård.
Truelife är en del av
Nya Aspens AB
Påverås, Östergården 1
521 92 Falköping
Org.nr. 556625-0311